Activitate de job shadowing în Veneția, Italia
În perioada 30.05-3.06.2022, două cadre didactice de la Liceul Tehnologic ,,Stefan Hell” din Sântana, Pătrăuță Ioana-Lucia, profesor de limba engleză și Puia Silviu Cătălin, profesor de educație fizică și sport, au participat la activitatea de mobilitate de tip job-shadowing în Italia, Veneția în cadrul proiectului finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Erasmus+ Practice and Succeed cu nr. 2021-1-RO01-KA121-VET-000005156, acțiunea cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării. Scopul acestei activități a fost importul de strategii, metode și materiale didactice necesare învățării online, blended learning, în conformitate cu obiectivul 3 din planul Erasmus + și anume depășirea dificultăților educaționale cauzate de contextul pandemic prin dezvoltarea profesională a profesorilor, schimb de bune practici în utilizarea învățării online, blended learning la clase VET. Pentru noi ca participanți, a fost o oportunitate unică de dezvoltare personală, profesională şi socială într-un context internaţional, de a descoperi o cultură şi o ţară nouă, dar mai ales de a intra în contact direct cu un alt sistem de învăţământ.
Instituțiile gazdă care ne-au sprijinit pentru a ne atinge acest obiectiv au fost Il Polo Tecnico Professionale Venezia și organizația non-profit Eurogems, Treviso- Italy – Associazione di Promozione Sociale.
Il Polo Tecnico Professionale Venezia - Sede Centrale este parte a insitutului ,,VENDRAMIN CORNER" și a luat naștere din sinergia diferitelor instituții de învățământ din orașul Veneția, regiunea Veneto, Italia. Polo Tecnico professionale din Veneția este una dintre principalele instituții tehnico-profesionale navale situată în centrului istoric al Veneției, care își propune să dezvolte abilitățile cognitive, relații internaționale, funcționalitate și incluziune operațională pe piața muncii în domeniul naval, în continuitate cu tradiția orașului italian. Obiectivul școlii este de a oferi o perspectivă globală și europeană prin formare profesională de înaltă calitate, care va garanta tinerilor absolvenți o integrare în condiții de siguranță pe piața muncii, conform normelor impuse de Ministerul Muncii și Afacerilor Sociale din Italia.
În cadrul activității de job-shadowing, ne-a fost prezentată întreaga școală, cu toate sediile acesteia, clasele, internatul care are regim hotelier, laboratoarele, terenul și sala de sport, atelierele de practică și simulare navală. De asemenea, am asistat la un număr de 11 ore de curs de limba engleză și educație fizică și sport, conform unui program bine stabilit anterior și astfel am luat contact direct cu realitățile educaționale italiene, însușindu-ne modele de bune practici. Ni s-au oferit informații utile despre modul în care se vor desfășura activitățile, care va fi programul cultural și ni s-a făcut o prezentare a sistemului educațional italian. Programul cultural a inclus vizita la expoziția de artă modernă de la Giardini della Biennale, aflată în imediata vecinătate a școlii, cu toate obiectivele culturale ale acesteia: Padiglione Centrale, Biblioteca della Biennale, Padiglioni Nazionali, Padiglione Stirling. Alte activități culturale au inclus: Vizita pe insula Murano, pe insula San Giorgio Maggiore, Piaţa San Marco, Campanile Sf. Marcu, Bazilica Sf. Marcu, Palatul Dogilor si Torre dell’Orologio, Campanilul San Marco. Veneţia are literalmente sute de canale care leagă diferitele insule care alcătuiesc oraşul – dintre care cel mai mare este Canale Grande, care şerpuieşte prin centru într-o formă mare de curbă în S cu podul Ponte di Rialto care conectează cartierele San Marco şi San Polo din Venetia. Am avut ocazia de a vizita toate obiectivele aflate de-a lungul acestui canal deoarece vaporetul cu care ne-am deplasat la şcoală în fiecare zi străbătea Canale Grande. Alte obiective vizitate au fost: Podul Suspinelor, Gallerie dell’Accademia, muzeul Museo Correr, Basilica di Santa Maria della Salute, Ca’ d’Oro, Scuola Grande di San Rocco.
În timpul pandemiei orele s-au ținut în format online, profesorii folosind Google classroom cu aplicația acestuia, google meet și aplicația whatsapp. În acea perioadă orele au fost mult mai teoretizate, partea practică putându-se realiza cu greu. Ne-au prezentat metodele noi de predare folosite în școală, dotările claselor precum și laboratoarele lor de practică navală.
Această mobilitate JOB SHADOWING ne-a oferit şansa să ne familiarizăm cu sistemul italian de învăţământ, să îl comparăm cu cel propriu, să împărtăşim idei, opinii, exemple de bune practici, să observăm metode inovative de predare, prin participarea la orele de curs şi întâlnirile cu direcţiunea şi personalul didactic al celor două instituții gazdă.
Prof. Pătrăuță Ioana-Lucia,
Prof. Puia Silviu Cătălin
Comentarii
Trimiteți un comentariu